1 Muharam 1435H

 
Besok,akan masuknya 1 muharam 1435 hijrah,Permulaan tahun baru bagi kelender islam.Jika diselak tabir sejarah banyak cerita dan peristiwa yang boleh dijadikan ibrah dan pedoman dalam kehidupan ini.
 
 
 
Kehadiran 1 muharam 1435 hijrah amat saya nantikan dengan harapan diri saya sendiri untuk berhijrah dalam banyak perkara yang merangkumi pelbagai aspek kehidupan ini.Terutamanya aspek kerjaya untuk membawa perubahan emosi, memberikan sumbangan yang optimum kepada masyarakat dan untuk kepentingan kedudukan saya di akhirat kelak.
 
Hijrah,
Boleh didefinisikan dengan pelbagai aspek perlaksanaan,hijrah tempat dan hijrah sikap untuk mencapai matlamat atau objektif yang optimum tentang sesuatu perkara yang kita lakukan.
 
Jika kita imbas sejarah hijrah Rasulullah yang dilakukkan dengan penuh teliti dan berstrategi dan yang paling utama mendapat keizinan daripada Allah SWT.Kesan dari hijrah, perkembangan islam berlaku dengan bergitu pesat sekali.
 
Ada dugaan,ada air mata,ada usaha yang tidak mengenal erti putus asa,penentangan yang berterusan membawa terjadinya peristiwa hijrah.Hijrah bukan bererti lari dari sesuatu tempat disebabkan oleh sesuatu perkara tetapi hijrah adalah satu platform untuk pergi lebih jauh.
 
jadi saya memilih untuk berhijrah,moga-moga Allah memudahkan dan tempat yang dituju untuk proses hijrah itu seperti madhinah yang penuh dengan orang yang baik akhlaknya dan kuat kerjanya.
 
Moga-moga Allah memakbulkan segala permohonanku.Salam Maal Hijrah 1435 Hijrah.
 

 
 
 
 
 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

4 Ciri-ciri Orang Yang Berpandangan Jauh (Futuristik)

9 Nikmat Anugerah Allah Kepada Manusia