Modul Pembangunan Kendiri (MPK:MO)

Pengenalan
Modul ini mengunakan angka 40 sebagai teras kepada pembangunan model atau module.kerana angka 40 dikaitkan dengan angka kematangan..

Modul ini dibangunkan untuk membimbing hamba2 Allah yang ingin membuat perubahan dan menambah pembaikkan diri.Mahu berubah tapi tidak tahu bagaimana dan dimana harus bermula,InsyaAllah modul ini akan menjawab persoalan itu.

Modul ini hasil dari penelitian,pembacaan,pemerhatian dan penerapan dalam diri Ambo sendiri sebagai bahan ekpirimen untuk memastikkan teori2 ini mampu dipraktikkan bukan bernilai teori semata-mata.jadi sebarang kritikan, cadangan dan penambah baikkan amat2 dialukan.

Matlamat modul ini adalah membawa manusia kearah kehidupan beragama dan bertuhan.memandangkan masa kini ramai manusia yang beragama tetapi tidak bertuhan(bukan bermaksud tidak percaya kepada kewujudkan tuhan,mereka percaya adanya tuhan) dan ada juga yang bertuhan tetapi tidak beragama.

Modul ini berteraskan prinsip motivasi keagamaan yang menjadikan rasulullah sebagai role-model.

Modul ini diharap dapat membantu setiap insan supaya sentiasa optimis dengan nilai keagamaan yang tulen.

Fokus modul ini adalah kepada golongan yang lemah dan sederhana pegetahuan agama mereka.(Yg hebat pegetahuannya tolong saya meningkatkan kualiti modul ini,moga bernilai ibadah disisi Allah)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

4 Ciri-ciri Orang Yang Berpandangan Jauh (Futuristik)

9 Nikmat Anugerah Allah Kepada Manusia

7 Ciri-ciri Orang Yang Mendapat Hidayah Allah