CATATAN DARI JIWA LETIH


Bertahun aku tinggalkan blog ini tanpa sebarang catatan dan pengisian. Tiba- tiba hari ini aku rasa ingin menulis kembali.Menulis apa saja yang bersarang di aqal dan hati. Membuat catatan untuk peringatan sendiri. Kalau ada yang sudi membaca moga kalian juga boleh mengambil manfaat dari apa yang tercatat.

"LOCKDOWN"

Semalam, kerajaan umum lagi "lockdown" seluruh negara untuk mengekang wabak covid19 yang tiada sebarang tanda untuk reda lagi.Hari ini saja catatan kes 9020 positif dengan 98 kematian. Catatan tertinggi buat masa ini dan dijangka meningkat lagi.

Berita ini mungkin yang ditunggu oleh sebahagian dan berita perit bagi sebahagian yang lain. Begitulah kehidupan satu keadaan memberi rasa yang berbeza kepada setiap orang. Namun, insyaAllah kita semua mampu menghadapinya.

PELUANG

Bagi aku "lockdown" ini menambah ruang aku untuk menambah ilmu, menyusun semula strategi mengatur kehidupan biar selari dengan kehendak ilahi .Rapuh aku rasa dengan ilmu yang senipis kulit bawang untuk berdepan dengan cubaan kehidupan yang semakin mencabar mental, fizikal dan emosi.

HARAPAN

InsyaAllah dunia akan kembali pulih, apa yang aku harapkan jiwaku juga kembali pulih dari kepenatan yang sukar untuk diungkapkan.Dari Allah kita datang, kepada Allah kita kembali.

Sekian, catatan buat diri sendiri.




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

4 Ciri-ciri Orang Yang Berpandangan Jauh (Futuristik)

9 Nikmat Anugerah Allah Kepada Manusia